نوشته شده توسط : احسانی
امام جمعه اروندکنار:
12 فروردین نماد ایستادگی ایرانیان در برابر استکبار است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اروندکنار گفت: 12 فروردین نماد ایستادگی مردم ایران در برابر جبهه استکبار است.

خبرگزاری فارس: 12 فروردین نماد ایستادگی ایرانیان در برابر استکبار است

 

حجت‌الاسلام و المسلمین سید مجید شرفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان از 12 فروردین به عنوان نماد همیشه زنده استقامت و ایستادگی ملت مسلمان و ولایت‌مدار ایران در برابر جبهه استکبار نام برد و اظهار کرد: این روز در حقیقت بازگشت ملت مسلمان ایران به اصول دینی و اعتقادی است و برای همیشه این روز تاریخی در تاریخ پر افتخار این سرزمین پایدار خواهد بود.

وی افزود: یکی از افتخارات نظام شکوهمند اسلامی و مردم مسلمان ایران، رأی حداکثری ایرانیان در فروردین 58 به جمهوری اسلامی است.

امام جمعه اروندکنار خاطرنشان کرد: این حرکت مردم زمینه‌ساز تحولات عظیمی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و خودباوری در زمینه‌های علم و فناوری شد.

شرفی تصریح کرد: حضور چشمگیر مردم در چنین روزی در پای صندوق‌های رأی کاخ آمال طاغوتیان را برای بازگشت دوباره به این کشور اسلامی برای همیشه نابود کرد.

وی در ادامه از 12 فروردین 58 به عنوان نماد ارزشمند تعین سرنوشت ایران به دست ملت نام برد و اظهار کرد: این روز یکی از روزهای مهم و سرنوشت‌ساز در تاریخ پر افتخار انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه اروندکنار با بیان اینکه وحدت و انسجام ملی و ولایت‌مداری ملت ایران در چنین روزی برای جهانیان به تصویر کشیده شد، گفت: خروش میلیونی ایرانیان پای صندوق‌های رای به منظور پایه‌گذاری حکومتی بر مبنای آموزه‌های دینی و اسلامی در چنین روزی رقم خورد که نباید هیچگاه از خاطره‌ها پاک شود.

وی بر زنده ‌نگه‌داشتن و گرامیداشت این روز تاریخی تاکید و خاطرنشان کرد: برگزاری برنامه‌های مختلف به منظور یادآوری حماسه تاریخی این روز امری ضروری است.



:: بازدید از این مطلب : 609
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
58 نفر از معترضان بازداشت شدند
اعتصاب همگانی اتحادیه‌های کارگری اسپانیا در اعتراض به قوانین ریاضتی

خبرگزاری فارس: اتحادیه‌های کارگری اسپانیا روز گذشته در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات کاری کشورشان اولین اعتصاب همگانی خود را از زمان روی کار آمدن دولت راجوی برگزار کردند که در جریان آن 58 نفر بازداشت شدند.

خبرگزاری فارس: اعتصاب همگانی اتحادیه‌های کارگری اسپانیا در اعتراض به قوانین ریاضتی

 

به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز"، اولین اعتصاب همگانی روز گذشته مردم اسپانیا از زمان روی کار آمدن حزب محافظه کار "مردم" "ماریانو راجوی" نخست وزیر جدید این کشور در اواخر سال گذشته میلادی که در اعتراض به قوانین ریاضتی و اصلاحات کاری دولت این کشور برگزار شد، فعالیت صنایع سنگین و شبکه های حمل و نقل عمومی این کشور را مختل کرد.

این اعتصاب همگانی در پی فراخوان دو اتحادیه بزرگ کارگری اسپانیا و در اعتراض به اصلاحاتی اخیری صورت گرفت که دولت اسپانیا در قوانین کاری این کشور اعمال کرده است؛ اصلاحاتی که استخدام و اخراج کارمندان را آسان تر می کند.

خبر برگزاری این اعتصاب همگانی متعاقب ارائه بودجه پیشنهادی دولت راجوی برای سال مالی 2012 میلادی کشور گزارش می شود؛ بودجه ای که انتظار می رود شامل حدود 26 میلیون دلار کاهش بیشتر هزینه ها و افزایش های مالیاتی در راستای تامین اهداف توافق شده اسپانیا با شورای کمیسیون اروپا در زمینه کسری بودجه کشور باشد.

پلیس اسپانیا اعلام کرد که در ساعات اولیه روز گذشته و بدنبال درگیری های به وجود آمده میان معترضان اسپانیایی و نیروهای پلیس، حدود 58 نفر در جریان این اعتصاب همگانی بازداشت شدند و نه نفر دیگر نیز جراحات سطحی برداشتند و این در حالیست که وزیر کشور اسپانیا اعلام کرده است که این اعتصاب تاکنون باعث هیچ اختلال عمده ای در کشور نشده است.

روزنامه آمریکایی "نیویورک تایمز" در ادامه خبر خود نوشت: اسپانیا با داشتن بیش از دو برابر متوسط درصد بیکاری در اروپا و به عبارتی 5 میلیون و 300 هزار بیکار که تقریبا 23 درصد از آنها نیروهای کاری این کشور هستند، در حال ورود به دومین رکود اقتصادی خود در سه سال اخیر است.

 



:: بازدید از این مطلب : 363
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
معاون نخست وزیر اسراییل مدعی شد
ترور دانشمندان هسته ای ایران کار خدا بود

خبرگزاری فارس: معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی در مورد نقش اسراییل در ترور دانشمندان هسته ای ایران در این ترورها می گوید:این کار "کار خدا" بوده است و "خداوند به اسرائیل خیلی کمک می کند".

خبرگزاری فارس: ترور دانشمندان هسته ای ایران کار خدا بود

 

 به گزارش فارس به نقل از بی بی سی، موشه یعلون معاون نخست وزیر رژیم صهیونیستی درمستندی که مازیار بهاری درباره روابط بین ایران و اسراییل ساخته است، در پاسخ به سئوالی در مورد نقش اسراییل در ترور دانشمندان هسته ای ایران با عدم تکذیب نقش دستگاه اطلاعاتی اسراییل در این ترورها می گوید:این کار "کار خدا" بوده است و "خداوند به اسرائیل خیلی کمک می کند".

در این مستند به جنبه های مختلف روابط ایران و اسراییل پس از انقلاب اسلامی ایران و به سفارش بخش فارسی شبکه بی.سی.سی تهیه شده است.

بنا بر این گزارش، تاکنون چهار تن از دانشمندان هسته ای ایران بوسیله تروریست های مسلح به قتل رسیده اند که تاکنون دستگیرشدگان به نقش دستگاه جاسوسی موساد در این خصوص اذعان کرده اند.

رسانه های آمریکایی نیز به نقل از مقامات اطلاعاتی این کشور بارها به نقش موساد دراین باره و نارضایتی آمریکا از این مسئله اشاره کرده اند.

 



:: بازدید از این مطلب : 393
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
امروز صورت می‌گیرد
معاون گردشگری از جاذبه‌های تاریخی لرستان بازدید می‌کند

خبرگزاری فارس: منوچهر جهانیان معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امروز پنجشنبه از آثار تاریخی، باستانی و گردشگری استان لرستان بازدید می‌کند.

خبرگزاری فارس: معاون گردشگری از جاذبه‌های تاریخی لرستان بازدید می‌کند

 

 به گزارش فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: قرار است در یک سفر یک روزه از فعالیت‌های نوروزی ستاد تسهیلات سفرها در استان لرستان بازدید کند.

عباس گودرزی افزود: در این سفر به طور قطع از قلعه تاریخی و باستانی فلک‌الافلاک، جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و باستانی استان و مجموعه فعالیت‌های ستاد تسهیلات نوروزی نیز بازدید می‌شود.

وی ابراز امیدواری کرد، این گونه سفرها منشأ خیر و برکات برای استان به ویژه در حوزه گردشگری شود.



:: بازدید از این مطلب : 419
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
هم‌زمان با بهار طبیعت صورت گرفت
آغاز مسابقات بومی و محلی در مانه و سملقان

خبرگزاری فارس: رئیس تربیت بدنی مانه و سملقان از آغاز برگزاری مسابقات بومی و محلی در مناطق روستایی این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: آغاز مسابقات بومی و محلی در مانه و سملقان

 

قاسم عباس‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مانه و سملقان اظهار داشت:‌ در این راستا برگزاری مسابقات طناب کشی، کشتی باچوخه، الاغ سواری و همچنین مسابقات فوتبال پیش بینی شده است.

وی افزود:‌ مسابقات طناب کشی آقایان در قلعه خان امروز با استقبال چشمگیر در این روستا برگزار شد.

عباس‌نِژاد همچنین برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در 13 فروردین در امام‌زاده اشرف را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای ورزش روستاییان عنوان کرد.

وی اضافه کرد: مسابقات کشتی باچوخه برای روستای چخماقلوی مانه و سملقان نیز در 11 فروردین برنامه ریزی شده است.

رئیس تربیت بدنی مانه و سملقان با بیان اینکه مسابقات آلیش نیز در اینچه سفلی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این مسابقات با حضور ورزشکاران بنام آلیش فردا برگزار می‌شود.

وی همچنین برگزاری مسابقات فوتبال در 2 روستای این شهرستان را برشمرد و گفت:‌این مسابقات با شرکت 18 تیم در رسالت و در کیکانلو با شرکت 15 تیم در حال پیگیری است.

شهرستان مانه و سملقان در غرب خراسان شمالی قرار داشته و دارای 100 هزار نفر جمعیت است.



:: بازدید از این مطلب : 545
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
سفر 2500 فعال خارجی به سرزمین اشغالی برای شرکت در راهپیمایی الی بیت‌المقدس

خبرگزاری فارس: 2500 فعال خارجی حامی فلسطین در سراسر جهان اعلام کردند که به فرودگاه بن‌گورین سفر کرده و در راهپیمایی‌ الی بیت‌المقدس و مراسم "روز زمین" شرکت می‌کنند.

خبرگزاری فارس: سفر 2500 فعال خارجی به سرزمین اشغالی برای شرکت در راهپیمایی الی بیت‌المقدس

 

به گزارش فارس، روزنامه صهیونیستی"جروزالم پست" نوشت که 2500 فعال خارجی در گروه سنی بین 9 تا 90 سال از 15 کشور جهان اعلام کرده‌اند که قصد دارند از طریق فرودگاه بن‌گورین در تل‌آویو وارد اراضی فلسطینی شده و در راهپیمایی "روز زمین" شرکت کنند.

این روزنامه به نقل از یکی از این فعالان نوشت: هدف اصلی از این اقدام ارسال پیام به دولت اسرائیل است مبنی بر اینکه ما طرفدار قضیه فلسطین هستیم و از سوی دیگر به جهانیان نشان دهیم که اسرائیل از ورود فعالان صلح‌طلب به اراضی فلسطینی ممانعت می‌کند.

از سوی دیگر "اسحاق اهارونویچ" وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این رژیم از سفر فعالان خارجی به اسرائیل ممانعت خواهد کرد.

جولای سال گذشته نیز بیش از 120 فعال صلح خارجی به منظور اعلام همبستگی با فلسطینیان و شرکت در راهپیمایی‌های اعتراض‌آمیز به سیاست محاصره غزه وارد فرودگاه بن‌گورین شده بودند که رژیم صهیونیستی همه آنها را بازداشت کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 323
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
یادداشت های نوروزی یک ژنرال

خبرگزاری فارس: صبح امروز ، پس از به جای آوردن نماز ، به مناسبت اولین روز سال جدید ، به اتفاق خانواده بر مزار شهدای اسلام حضور یافته و عرض ادب نمودیم. اکثر خانواده شهدا و مردم برای زیارت در تکیه شهدا تجمع نموده بودند.

خبرگزاری فارس: یادداشت های نوروزی یک ژنرال

 

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری فارس به نقل از مشرق، غلامرضا صالحی به سال 1337در نجف آباد  متولد شد. وی به تاریخ  22 تیر ماه سال 1367 (پنج روز پیش از پذیرش قطعنامه 598) در تنگه ابو‌قریب بر اثر اصابت ترکش گلوله توپ بال در بال ملائک گشود.

سردار شهید غلامرضا صالحی در زمان شهادت ، قائم مقام لشکر 27 محمد رسول الله(صلوات الله علیه) به شمار می رفت.

آن چه خواهید خواند ، یادداشت های شهید غلامرضا صالحی در نوروز سال 1366 شمسی ، می باشد.

اول فروردین 1366 شمسی :

الحمدالله الذی هدانا لهذا و ما کنا لنهتدی لولا ان هدانا الله

بار پروردگارا ! تا زمانی که در قید حیات هستم توفیقی عنایت فرما تا هر روزم پربارتر و خدایی تر باشد، و این دفترچه اعمال نیک و پسندیده ای باشد برای آخرت این بنده ضعیف و ناتوان و فقیر. و توشه ای باشذ به یادگار در تاریخ جهت بهره برداری دیگران در آینده.

صبح امروز ، پس از به جای آوردن نماز ، به مناسبت اولین روز سال جدید ، به اتفاق خانواده بر مزار شهدای اسلام حضور یافته و عرض ادب نمودیم. اکثر خانواده شهدا و مردم برای زیارت در تکیه شهدا تجمع نموده بودند.

قبل از ظهر به اتفاق به دیدار حاج محمدصادق دایی بزرگم که به تازگی فرزند سومش به شهادت رسیده رفتیم و ضمن تبریک سال نو ، برای فرزندان شهید او فاتحه خواندیم.

دوم فروردین  شمسی 1366:

صبح به اتفاق برادر ایزدی به منزل حجت الاسلام نادی ، نماینده مجلس شورای اسلامی رفتیم و ضمن دیدار و سلام و احوالپرسی ، ایشان در مورد آینده جنگ ، نیازمندی های اصولی جنگ با توجه به مخدودیت های مالی کشور سوالاتی داشتند. ما هر چند ایشان در بعد عملیاتی جنگ مسئولیتی ندارند ، ولی جهت آگاهی ایشان تا حدی که به نظرمان موثر و مفید می رسید ، وضعیت کلی از استعداد و توان خودی و توانایی ها و وضعیت دشمن و نیازها و کمبودهای کلی جبهه و جنگ را برایشان توضیح دادیم.

بنده عمده ترین ضعف موجود در جبهه را در حال حاضر عدم وجود کادر کافی و با تجربه و ضعف فرماندهی عمومی جبهه بیان داشتم و متذکر شدم ما در صورتی که به نحوی بتوانیم این ضعف مهم را برطرف کنیم و در روش و سیستم فرماندهی خود ، مقداری از حالات هیئتی خارج شده و در امر فرماندهی قاطعیت و مدیریت جدی را جایگزین کنیم ، موفقیت های بسیار مهم و بزرگی به دست خواهیم آورد.

ظهر امروز به اتفاق جمعی از دوستان ، از جمله آقای نادی ، در باغ سیدرضا اسماعیلیان با اهل خانواده گرد آمده و نهار را در آن جا صرف نمودیم. در این فرصت پیرامون موضوعات مختلف مسائل مکتبی بحث و گفتگو داشتیم.

سوم فروردین 1366 شمسی:

بعد از ظهر به اتفاق برادرم و اهل خانواده، به دیدار خویشان و آشنایان و صله رحم حرکت کردیم.ایتدا به دیدار [...] رفتیم. او به اتفاق شوهر بیمار و پدر پیر خود، کما فی السابق در خرابه ای که حتی یک کشاورز حاضر نیست گوسفندان خود را مبادا که سقف آن رویشان خراب شود و آن ها تلف شوند ، در آن جا جای دهد، زندگی می کنند. وضع زندگی آنان به حدی آشفته است که قادر به بیان آن نیستم.آن قدر وضع زندگی آنان و خصوصا محل زندگی شان در هم دیدم که به برادرم پیشنهاد نمودم بهترین صواب این است که ما حداقل یم کاشین شن و ماسه بیاوریم و یک روز کف اطاق و ایوان و حیاط آنان را سیمان کنیم تا لااقل آن ها بتوانند تکه کهنه های مندرس خود را به جای لحاف و تشک استفاده می کنند ، روی خاک ها ی گل آلود نخواهند بیاندازند. در مورد وضع آنان این طور می توانم بگویم که اگر هر انسان آزاده ای و هر مسئول متعهدی در این کشور ، تنها وصف آن را بشنود بدنش به لرزه درخواهد آمد و بی اراده از درگاه خداوند طلب مغفرت می خواهد که در عصر جمهوری اسلامی ، در گوشه ای از این آب و خاک ، دو انسان مستضعف با این وضع رقت بار زندگی می کنند.

در هر صورت پس از چند دقیقه دیدار سرپایی ، با مقداری کمک پولی از آن ها خداحافظی کردیم و مانند انسان هایی خشک و بی احساس از آن همه فقر و بدبختی گذشتیم و پس از آن به دیدار عده ای از خویشان رفتیم. کسانی که در مقایسه با این [...] و شوهرش ، قابل مقایسه نیستند ولی آن ها هم از وضع خوبی برخوردار نیستند.

چهارم فروردین 1366 شمسی:

صبح امروز به اتفاق برادران ایزدی ، کلیشادی و فروغی به مقصد دیدار با خانواده شهدا عازم اصفهان شدیم. و از آن جا همراه با یکی از دوستان دیگر به منزل همسر شهید حاج حسین خرازی رفتیم و با خویشان آن شهید عزیز دیدار نمودیم. در این ملاقات فرزند شهید را که چند روز پس از شهادت او به دمیا آمده و به نام محمد نامگذاری شده بود دیدیم. و در پایان هدیه ای را که از طرف فرماندهی سپاه فرستاده شده بود به همسر شهید هدیه کردیم.

پس از آن به منزل شهید حاج حسین روح الامین رفتیم و با مادر او دیدار و گفتگو نمودیم. سپس به منزل شهید اخیونی رفتیم و با پدر و برادر او دیدار نمودیم. پس از آن به منزل پدر و همسر شهید حاج اصغر جوان رفتیم و با آنان دیدار نمودیم و در پایان بر مزار شهدای اصفهان و خصوصا شهید خرازی فرمانده لشکر امام حسین (صلوات الله علیه) عرض ادب کردیم. و پس از آن در مراجعت به نجف آباد و در مسیر در شهرستان درچه به منزل شهید اکبری، قائم مقام تبپ بیت المقدس رفتیم و با پدر و برادر و مادر ایشان دیدار نمودیم. در این دیدارها هدایای به خانواده شهید اهدا نمودیم.

امشب منزل برادرم به اتفاق خانواده میهمان بودیم.

روحمان با یادش شاد

 



:: بازدید از این مطلب : 566
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
عضو شورای مرکزی فراکسیون اصول‌گرایان مجلس:
12 فروردین روز رهایی از استعمار و دیکتاتوری بود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی گفت: 12 فروردین روز جمهوری اسلامی روز، رهایی از استعمار و دیکتاتوری بود.

خبرگزاری فارس: 12 فروردین روز رهایی از استعمار و دیکتاتوری بود

 

سیدعلی موسوی‌جرف امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار کرد: 12 فروردین 58 روزی است سلطه شیطانی برای همیشه از کشور ایران رخت بربست و حکومت مستضعفین جانشین آن شد.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت روز 12 فروردین 1358، روز اعلام نتایج همه‌پرسی در مورد نوع حکومت پس از انقلاب اسلامی بود که طی آن 98.2 درصد مردم ایران به جمهوری اسلامی رای آری دادند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: مردم ایران اسلامی اگرچه در طول مبارزات انقلابی خود شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی را در سرلوحه شعارهای خود قرار داده بودند و با فریادهای خود اجماع قاطع خود را در مورد جمهوری اسلامی اعلام کردند، اما برای تثبیت ثمره مبارزات اسلامی خود در این روز با حضور در پای صندوق‌های رای به حکومت جمهوری اسلامی رای قاطع دادند.

موسوی‌جرف ادامه داد: درست در زمانی که برخی گروه‌ها و جریانات سیاسی ناهمسو با جریان عمومی مردم پیشنهادهای مختلفی مانند جمهوری بدون قید اسلامی و یا جمهوری دمکراتیک و... را مطرح می‌کردند، ملت ایران با تبعیت از فرامین امام امت به حکومت جمهوری اسلامی، نه یک حرف زیادتر و نه یک حرف کمتر رای مثبت دادند.

وی اظهار کرد: در چنین روز تاریخی بود که 98.2 درصد از مردم شهیدپرور و ولایت‌مدار ایران اسلامی با لبیک به ندای رهبر خود پایه‌های نظام اسلامی را تثبیت و خواستار حاکمیت اسلام ناب و مترقی در حکومتی بر پایه مشارکت و حضور مردم در سرنوشت خویش شدند.

عضو فراکسیون اصول‌گرایان مجلس شورای اسلامی گفت: امروز در سایه بیداری اسلامی که انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان به ویژه در کشورهای مسلمان ایجاد کرده دولت‌های استبدادی و زورگو یکی پس از دیگری متلاشی می‌شوند.

 



:: بازدید از این مطلب : 626
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 10 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
 
سفر کوفی عنان به چین برای مذاکره درباره اوضاع سوریه

خبرگزاری فارس: کوفی عنان نماینده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در بحران سوریه برای گفتگو با مقامات چینی به این کشور سفر می‌کند.

خبرگزاری فارس: سفر کوفی عنان به چین برای مذاکره درباره اوضاع سوریه

 

به گزارش فارس به نقل از ایندیپندت، کوفی عنان رئیس سابق سازمان ملل متحد هفته آینده برای میانجیگری و یافتن راه حلی در خصوص پایان دادن به بحران سوریه به این کشور سفر خواهد کرد.

«هانگ لی» سخنگوی وزارت خارجه چین می‌گوید: کوفی عنان روز سه شنبه و چهارشنبه با مقامات چینی دیدار خواهد کرد. گفتنی است «عنان» فرستاده اتحادیه عرب است و بعد از سفر به روسیه قصد دارد برای انجام پاره ای از مذاکرات در مورد سوریه به چین سفر کند.

شایان ذکر است، چین و روسیه که مخالف دخالت‌های غرب در امور داخلی سوریه هستند، تا کنون دوبار قطعنامه های سازمان ملل متحد در انتقاد از رژیم بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را پیرامون سرکوب مخالفین سوری وتو کرده‌اند.

«هانگ» در بیانیه ای اعلام کرد: «عنان» با رهبران چین ملاقات خواهد کرد، هرچند در این بیانیه هیچ نامی از این افراد برده نشده است. وی گفت چین از تلاش «کوفی عنان» برای میانجیگری در پایان دادن بحران سوریه استقبال می‌کند.



:: بازدید از این مطلب : 581
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
نوشته شده توسط : احسانی
یک مقام مسئول در گفت و گو با فارس:
پرداخت 73 هزار و 500 تومان منافاتی با مصوبه مجلس ندارد

خبرگزاری فارس:یک مقام مسئول با بیان اینکه افزایش ۲۸ هزار تومانی یارانه نقدی هر یک از اعضای خانوار ممکن است متعلق به یک یا دو ماه باشد گفت:زمان اجرای فاز دوم هدفمندی را نمی‌توانم اعلام کنم، اما این یارانه مربوط به مرحله دوم اجرای قانون است.

خبرگزاری فارس: پرداخت 73 هزار و 500 تومان منافاتی با مصوبه مجلس ندارد

 

یک مقام مسئول در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس اظهار داشت: یارانه 73 هزار و 500 تومانی هر نفر روز 28 اسفندماه به حساب خانوارها واریز شده است و تا زمان اجرای فاز دوم هدفمندی قابل برداشت نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مفهوم این اقدام اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در فروردین ماه است، گفت: زمان اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را نمی‌توانم اعلام کنم، اما این یارانه مربوط به مرحله دوم اجرای قانون است.

وی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار فارس که گفت مجلس عدم اجرای فاز دوم هدفمندی را تا تیرماه تصویب کرده است افزود: پرداخت رقم 73 هزار و 500 تومان منافاتی با این مصوبه ندارد و در صورت تعویق اجرای قانون این رقم در حساب خانوارها باقی مانده و تا آن زمان خانوارها همان عدد 45 هزار و 500 تومان را ماهانه دریافت خواهند کرد.

 



:: بازدید از این مطلب : 432
|
امتیاز مطلب : 2
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()