بازی‌های قدیمی رسم زندگی به کودکان می‌آموختند
نوشته شده توسط : احسانی
مسئول بخش مشاوره دینی کودک جشنواره بازی و اسباب‌بازی:
بازی‌های قدیمی رسم زندگی به کودکان می‌آموختند

خبرگزاری فارس: مسئول بخش مشاوره دینی کودک جشنواره بازی و اسباب‌بازی گفت: بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های قدیمی پر از آزمون و خطا بودند و رسم زندگی کردن به کودکان می‌آموختند.

خبرگزاری فارس: بازی‌های قدیمی رسم زندگی به کودکان می‌آموختند

 

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی شهرداری قزوین، حجت‌الاسلام رضا احمدی اظهار کرد: بخشی از اسباب‌بازی‌هایی که هم‌اکنون در بازار وجود دارد برای سرگرم کردن کودکان و برخی از آنها برای ایجاد خلاقیت ذهنی در آنها هستند ولی در این بین اسباب‌بازی‌هایی که برای رشد عواطف احساسات و گرایش‌های دینی آنها مؤثر باشد وجود ندارد.

وی نقش متخصصان و کارشناسان مربوطه برای طراحی و کاربرد این بازی‌ها در جامعه را حساس و لازم برشمرد و افزود: افرادی که در عرصه طراحی و تولید بازی‌ها کار می‌کنند باید هدفشان فروش بازی‌های غیر بومی در بازار و درآمدزایی نباشد و احیای جنبه‌های اسلامی و بومی در بازی‌های داخلی را مد نظر قرار دهند.

احمدی تصریح کرد: باید هدف نهایی و اصلی در احیای بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های بومی را بشناسیم و برنامه‌های خود را پی‌ریزی کنیم.

مسئول بخش مشاوره دینی کودک با ابراز تأسف از اینکه در حال حاضر اغلب بازی‌های موجود در بازار وارداتی از غرب است ادامه داد: برگزاری حرکت‌هایی نظیر جشنواره بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز برای تغییر نگرش جامعه مفید است و اهداف آن زمانی در بین کودکان امروز و دیروز نهادینه می شود که استمرار یابد.

وی مهم‌ترین مزیت بازی‌ها و اسباب‌بازی‌های قدیمی و بومی ایرانی را در احیای خلاقیت کودکان برشمرد و خاطر نشان کرد: برخلاف بازی‌های امروزی که هیجان کاذب را در کودکان و نوجوانان به وجود می‌آورند، بازی‌های بومی و محلی فعالیت‌های فیزیکی و ذهنی کودکان را به درستی تقویت می‌کند.

وی تأکید کرد: بازی‌های گذشته مثل زندگی می‌ماند و پر از آزمون و خطا بود، پیشرفت‌ها و تلخ‌کامی‌هایی داشت که کودکان با انجام آنها رسم زندگی کردن می‌آموختند.





:: بازدید از این مطلب : 147
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 6 فروردين 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: